Sunday 11 December 2011

antara redha dan pasrah


"redha itu ikhlas. pasrah itu menyerah"

siapa yg dah tgk citer Ombak Rindu pasti ingat kat tagline nih, kan? nih ayat si Lisa Surihani kat Maya Karin bile dia tau yg dorang berdua tuh sebenarnya bermadu.

rasanya situasi nih sama berlaku kat hubby aku. bukan sbb aku bermadu ngan Lisa atau Maya la ..LOL!! sebab masa aku ajak dia nengok filem ni...aku tau dia in between redha n pasrah .. haha..sian abang..layan jek la bini Abang ni eaaaaa...

aku teruja bila ada member bagi tau soh aku tengok citer ni..best giller..siap cakap dia sanggup nak tgk citer nih kat wayang utk kali yg kedua sebab best sgt. dia sampai leh declare yg citer nih antara citer melayu terbaik (or perhaps yg terbaik) since 20 thn lepas. giler seram sejuk, meremang bulu roma dengar..

hasilnya, aku akui memang citer nih best. walaupun jalan crite dia cliche jer...dari novel 90 an ... mestila xde yg bombastic sangat2..scene2 yg cliche pada aku macamm...mmrmmmm scene angin kuat tgh2 mlm, ataupun berlari n jatuh dlm ujan ataupun pakcik nak rogol , ataupun ko sebenarnya anak org gaji bkn anak or kaya ataupun ko selam dlm laut/sungai utk carik jam. haaa... lebih kurang camtuhlah. hikhikhik

tapi lakonan pelakon mmg superb. kudos kat maya karin n azizah mahzan. aku x expect langsung maya leh berlakon buat muke seposen camtuh.. cuma accent dia yg kengkadang terdengar cam sinetron kena polish sket.. mcm x sesuwaii utk watak Ustazah kampung..pastu rambut pulak ada perang2 skit..cam omputihh..tapik MATA dia memang kehlass..dari mata dia tu la dapat merasai penderitaan, penceritaan dan macam2 lagi..almaklum..mata Pontianak!

azizah mahzan lagi satu. aku mmg x suke ngan pompuan nih. kalo berlakon mesti nak speaking n ngada2. tp dlm citer nih karekter dia kena ngan watak yg dia bawak. aku rasa next year dia ada potensi dpt title best supporting actress dlm FFM.

aaron aziz kalo korang minat dia, korang sukelah scene dia yg meleleh airmata tuh. yg aku tau dia ni @Nora Elena - the rapist who fell in love with his victim, @Badai Semalam - the kasanova who fell in love with his maid, @Ombak Rindu - the playboy who fell in love with his `prostitute'..

pada aku lakonan dia memang mantap tapi compared to maya, dia kalah. lisa plak, aku x rasa watak jadik pompuan garang2 sesuai kat dia. dah nampak mcm push sgt. aku rasa bagi kat fazura watak tuh mesti citer nih lagi meletop. bagi kat aku pun oke... hahah! box opis lagihh..

oh ya, lagi satu aku mmg suke ngan kerja kamera dlm filem2 osman ali. shot dia cantik sgt. ada sawah padi, ada laut, ada gajah, ada ladang teh, cantik giler. cuma satu shot nih yg buat terganggu benak pikiran aku nih! shot yg last tu si Julia Ziegler , dia pakai dress putih..umanngggaaiiii....ini sah dia tak pakai Premium Beautiful Corset.. kalau pakai, sure mantop, xde la geleber sana sini..aduhaii kesian Julia..

pada siapa yg masih blom tonton tuh silalah tgk citer nih.

and yg bestnya..at the end of the wayang tuh..hubby aku cakap sambil smoking..mmrmm..Best jugak cerita tuh..sbb Maya Karin, cerita tu jadik..erkkerkkkkkkkeeee...akhirnya dia redha..ikhlas tuh kan !!! kui kui kui

No comments: