Friday 25 May 2012

nak biz tapik takut??

woiiitttt...camena boleh ada sawang kat blog aku nih??? dah lama tak hupdate rhupenye yeaaaa..huh


 Hari nie nak share something yang client/customer biase tanye pasal biz nie..Most of the reason nape dorg takut nak mula atau join biz nie sebab TAKUT susah nak jual PB..

 TAKUT tu normal - bila kita nak mulakan benda baru , yang diluar zon selesa, memang natural untuk rasa takut :) Susah nak jual? Takde susah mana pun, sebab:

 Produk: Premium Beautiful ni dah 15 years kat pasaran, dah terbukti pun keberkesanannya ..testimonial pun berlambak ada bila diri sendiri pakai pun, mesti ada kesan tersendiri :)




 Rata2 yang pakai korset nie, ada testimonial mereka yang tersendiri..tak semestinya yang berisi je boleh pakai korset nie, yang kurus, wanita lepas bersalin, even lelaki pon boleh pakai..Bila kita dah guna korset nie, baru kita percaya yang produk nie memang dapat membantu masalah kecantikan dan kesihatan wanita..

  Ilmu: 

Kelas disediakan FOC 2 times a week! Leaders pun sentiasa available untuk bantu :) kena selalu berhubung dgn leader, dekatkan diri dgn leader..kalau jauh, biasakan contact thru phone, email, FB just untuk Personal Touch, updates on sales status, dapatkan tips and guideline on the biz and yang paling penting, whenever I feel down sebab ade yang menghentam, mengutuk or yang tak senang dengan my choice involved in this biz, die selalu berikan kata2 semangat..

leaders will always be with us..awal2 berjinak2 dengan biz nie, tak dinafikan memang macam2 yang kita akan hadapi..tapi, kita sendiri kena kuat semangat untuk berjaya..

and ilmu nie memang penting dalam nak berbiz..ilmu tentang produk, ilmu kepimpinan, ilmu handle clients, customers..even dkt tempat kerja pon kita akan diberi training before kita btol2 boleh handle any task yg diassigned dkt kita kan? so, back to basic, jangan malu nak belajar..tak salah kita bertanya jika kita tak paham, tak sure..malu bertanya sesat jalan..:)


  Biz Motivation : Apa kata anda? 

Customer: Yang nilah yang ramai risau, takut takde customer!

Let me tell you, as long as you do your marketing, insyaAllah tak akan ada masalah nak jual! Make yourself visible, kalo even your family and friend pun tak tahu yang you jual Premium Beautiful, macam mana nak jual kan?

 Kalau ada yang buat biz ni tapi tak terjual, confirm kurang EFFORT, ILMU and MALAS! cuba fikir, katalah paling teruk jual satu set sebulan...setahun dah boleh jual 12 set!

 Market Premium Beautiful sentiasa ada, sepanjang I buat biz ni, dah lebih dari 50 customer I jumpa…as long as ada kaum wanita, selagi tu ada market…so dun worry!

 Lebih-lebih lagi kita ada INTERNET as a tool to market our product :) biz dihujung jari jer…and customer pun worldwide! Sampaikan yang mintak cash instalment, terpaksa KIV sebab tak cukup set!


  Masa: 

Of course, untuk dapatkan rezeki, kita kena usaha sikit - korban masa tu mestilah ada.Yang penting , berbaloi pengorbanan masa tu dengan return yang kita dapat :)

First income bermula dari RM4,500…kalo kena buat kerja sikit dalam 2 jam sehari, berbaloi kan? Kita kerja kat office pun 9 jam+2 jam journey pegi balik = 11 jam sehari…maybe net income lebih kurang RM3,000 to RM5,000 jugak…

Biz ni bukan biz goyang kaki - tak buat apa2 pun dapat duit…. And macam yang I selalu cakap - just turn your non-productive time to biz time …it's that easy :)

 Instead of gossipping, unnecessary chit chat, kurangkan masa bermalas-malasan kat rumah - turn that to something productive!


  Demi masa depan kita 

and lagi satu, jangan salah pilih group kalau kita nak join biz nie..macam I before join Hai-O, pelbagai jenis biz yang I dah cuba..dari modal yang kecik saaammmpaaaiiilaaaa modal yang besar..bukak taska ngan member...tapik penatnye Ya Allah... serius,

yang nie memang I sendiri tak boleh nak nafikan relationship between teammates adalah mcm ahli keluarga..saling bantu membantu, saling support each other.. takkan ada rasa tertinggal..unless diri sendiri yg menjauhkan diri dari kumpulan dan leader....itu x dapek den nak tolon wa.......


Anda nak jadik sebahagian dari kumpulan kami..jom jom..012 770 9706


No comments: