Saturday 12 November 2011

When Opportunity Knocks, Open the Door

Tetiba aku teringat masa aku mula mula nak stat biz ni..banyak sungguh halangan nya..
Macam2 la yg berlegar dalam kepala hotak aku nih masa tu...dan semuanya negatip ajekkk. mcm yg aku senaraikan kat bawah nih hahh :

Tak ada kawan
Macam mana aku nak buat business ni...kawan aku x ramai. Business camni perlu ramai2 kawan... baru boleh berjaya... Aduhhh!!!

Pemalu
Aku ni nampak aje agresif.. tapik anti sosial .....huhuhu tapi biznes ni kena muka tebal.. Muka aku tipis aje.. Aduhhhh boley ke ni!!

Kurang Bergaul
mmrmmmmm.... Aku ni tak berapa pandai deal dengan orang... neighbour pun tak kenal... time marhaban kat taman, baru la aku kenal few of the jirans..kalau x...takde nya... kuar pagi2 gi keja, balik dah petang, terus masuk rumah, siapkan dinner..mana nak sempat lepak2 and bergaul dgn diaorg...Aduhhhh!!! Pangkah lagi!

Suami Tak bagi
Suami aku memang tak suka biznes2 ni dan diapun selalu outstation obersea... kalau dia takde, sapa nak tengok budak2 nih?? nanti x sempat nak layan anak2... huhuh..rumahtangga terbengkalai...Aduhhhhh!!!!

Tak ada orang nak jaga anak
Dah 3 orang bibik aku lari dari rumah (eh bukan salah aku okeh! aku majikan yg sangat sangat baik dan prihatin tau!!)..dah x larat nak bayar agen..nak anta anak kat taska..nanti berkejar pulak..after 6pm..diaorg da caj overtime... Aduhh!!!

Tak pandai Cake
Orang kata kalau nak berjaya dalam bidang ni mesti PANDAI cakap ala2 LAWYER, HAKIM, PENDAKWARAYA or PAKAR2 MOTIVASI/ PEMIDATO.. aku takde skill tu semua...uwaaaaaaaaaaa.....hukhukhuk !!!

Alhamdullilah Allah tak butakan hati aku untuk membuatkan 1001 alasan.. Allah nak bagi rezeki pada hambanya pun Allah "pilih"... and I feel so lucky... dapat rezeki mencurah2 macam ni.. siapa sangka.. dulunya dianggap remeh oleh sesetengah pihak dan maybe takkan last long.

Aku tidak memandang kekurangan diri aku dulu, but aku percaya aku bole berjaya!!


Sebab tu la aku suka share ni..peluang keemasan datang sekali..grab it while u can.. and strive for the best. Insya Allah..akan diredhai Allah.

I just rely on what I have with that is SOCIAL NETWORK! Tru facebook and blog!! And that has become my greatest strength ever. And I manage to conquer my fear and weaknesses. Not to forget leader2 yg banyak sangat membantu aku!

Walaupun cuma ada 1 sahaja kelebihan , dan 1001 kekurangan... dan kekangan... tapi dengan 1 tu kita pegang betul2 dan akan lenyapkan segala kesulitan!

Rich people focus on opportunity...poor people focus on OBSTACLES.


Jadik korang, kalau ada budak `opportunity' ni ketuk pintu korang...cepat2 la grab yea...

Salam Mesra u ollsssss... Linda (012 770 9706)

No comments: